tirsdag den 19. juli 2011

Aktiv sommer

Indtil videre har det været en aktiv sommer.




Første punkt på sommeren var en tur til OES-klubben i Lyngby, hvor Titus og jeg skulle prøve lykken i rally ekspert. Katie var løbsk og derfor havde Titus været på anti-sex ferie hos Sabine en uges tid. Det var derfor en Titus med masser af forvirrende lyserøde hjerter i hjernen jeg tog med.

Titus startede dagen med et forsøg på at tisse op ad min taske. Forsøget blev afværget og jeg kølede ret hurtigt ned. 5 minutter efter, da jeg havde etableret camp ved rallyringen, lykkedes hans tisseprojekt - og han måtte til nedkøling ved et træ i et stykke tid, til jeg ikke længere ville slå ham ihjel!

Således var det uden de store ambitioner ud over at gøre vores bedste på dagen, jeg entrede rallyringen med min store, blå collie.

Vi havde en ganske fin tur rundt på banen, Titus var med i hovedet og viste rigtig fint engagement. Belønningen kom da vi fik resultatet:95 point og vores første pind til championatet. Glemt var den bevidste inkontinens tidligere på dagen, Titus var min bedste colliedreng - min Kejser! :-)



Andet punkt på sommeren - gensyn med Arne og møde hans Trix. Jeg havde taget Sabine med, hun opførte sig rimelig pænt og må godt få lov at komme med en anden gang! :-)

Det var en meget hyggelig tur op til Ljungkile, hvor vi mødtes med Titus (dengang Ingos) tidligere ejer Arne og hans nye hund Trix. Trix kom til Arne lige efter jeg hentede Titus, og da Trix nu er tre år gammel, tyder noget på jeg ikke har været så god til at køre nordpå.

Vi havde en super dag i Laxbutiken i Ljungskile. Arne var lige så hyggelig som altid, Trix var en meget sød collie og Titus var - tja, jeg tror ikke han kan huske tre år tilbage!!


Trix syntes at Katie var noget af det lækreste - hun var også lige færdig med sin løbetid. Katie syntes Trix var ret irriterende, og lavede flere afvisninger a'la Carmen. Jeg var lidt bange for Trix ville miste lysten til tæver efter mødet med Katie den Småsure, men få dage efter mødet kastede Trix sig over arbejdet som avlshund, og bliver formegentlig far om 1½ måneds tid.

Vi mødtes ved 14-tiden, snakkede, spiste masser af lækker mad (buffet er lige mig, kommer der en olympisk disciplin i Buffet stiller jeg op for Danmark!), gik tur og havde alle tiders gode dag. Klokken var over 20 da vi kørte på motorvejen igen, og det var næste dag da vi kom hjem! Der kommer ikke til at gå tre år til før vi mødes igen!


To dage efter gik turen nordpå igen. Yvonne Gemdales havde fundet tid til mig og endda indkaldt forstærkning (Maria Godolakis ), så det blev en dag med masser af snak, en hel del træning og ikke mindst en opbyggelig gennemgang af appelklassen. Fantastisk at Yvonne tog sig tid, men super, jeg elsker at mødes og tale hund og træne! En lang og virkelig opbyggelig dag, der gav sparket til at få det sidste på plads (af det jeg kan flytte på) til Katies debut i akl spor. Når nu collier er pyntegenstande i Danmark vil det være fedt hvis Katie kan blive rigtig brugshund på svensk - og så er det på tide min dygtige sporhund får papir på at hendes næse er god!



Ellers er der jo noget arbejde, der skal passes og træning og træningsvenner, der skalæ passes ind. Det er også blevet til besøg af to opbyggelige arbejds- og oprydningshold, så mit hjem er blevet 4-5 trailerfulde lort fattigere. Dejligt at have venner.


Tilbage til TURBOcollierne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar