søndag den 15. august 2010

En skræk i livet - og to sunde hunde

Pyyha for en uge.

Mandag legede jeg 'matchmaker' og var hos Lapinette og hente en supercollie til Lolland...
God dag!

Tirsdag tog jeg - for tredie gang indenfor rimelig tid - til dyrlæge iført Katie og en urinprøve. 'Min' dyrlæge har været syg længe, og det er sin sag at finde en anden. Nå tredie gang var lykkens, jeg blev taget meget alvorligt, specielt da vægtfylden af Katies urin var mega høj - noget som sammen med at hun drikker og tisser mere end hun plejer, leder tankerne hen på nyreproblemer. Det føltes som om nogen skiftede mit blod ud med isvand, da Katie fik taget blodprøver som skulle sendes ind og tjekkes for bl.a. nyrerproblemer. Farbror Silas, min elskede colliehest, blev netop syg i nyrerne, så jeg gik i meget forhøjet alarmberedskab!!! Der ville komme resultater fra blodprøverne onsdag eller torsdag.
Jeg fandt hurtigt ud af at jeg i hvert fald ikke skulle på job dén dag, og at jeg i øvrigt ikke skulle være alene. Altså sad jeg en halv timne senere og nassede på en træningskammerats gæstfrihed, mens mine hunde fik masser af søge-guffer på hendes græsplæne. Resten af dagen hang jeg på hende + hendes gæst! Møgdag!!

Onsdag skulle jeg på job. Jeg mødte med vilje 2 min for sent, for at undgå at snakke med nogen. Godt en halv time efter var jeg på kontoret og sygemelde mig, og så gik turen hjemad. Denne dag blev det Sabine, der passede mig proffessionelt - hun er vant til psykisk syge mennesker! Møgdag igen!!!

Torsdag meldte jeg mig syg - jeg var mildest talt ikke for velkørende psykisk! Det regnede, og jeg lå på sofaen med dyne på og telefonen indenfor rækkevidde. Allerede kl 17 kom svaret på Katies blodprøver: Nyrerne var fine, leveren fin, men hun havde masser af krystaller i urinen. Krystaller, som utvivlsomt var blevet til urinsten, hvis de fik lov. Men alligevel: Hurra!!! Katie skal fra nu af have et fodertilskud der nedsætter pH værdien i hendes urin, hun er på antibiotika, og vi skal til dyrlæge om 10 dage med en ny urinprøve.
God dag!!!!

Fredag var jeg på job og til rally om aftenen.

Lørdag var Titus og jeg til vores anden uofficielle agility konkurrence - FED oplevelse. Titus løb sine to løb med glad hale, stort grin, optimal opmærksomhed og fantastisk god forståelse for agility'en. Han løb selvfølgelig på mellemhundenes bane. Jeg skal se at få taget mig sammen til at få nogen til at tage foto/video når vi løber, det er en helt anden Titus der er på agilitybanen, en fantastisk glad og overskudsagtig SUPERcollie!!!

Lykken er to sunde hunde!!!
Tilbage til TURBOcollierne

1 kommentar:

  1. Oi, hvilken uke du har hatt Tina! Godt det gikk bra til slutt. Min Emil fikk også urinstein da han var ca 10 år gammel. Siden han var en hanhund og de ikke kan få ut steinene på natrulig vis, måtte han oppereres. Urinblæren ble åpnet og veterinæren skylte ut alle stenene og krystallene og sydde den sammen igjen. 2 dager etter var han like pigg, men fikk også gå på pH-reduserende for.

    Så til Titus. Ser at du har utført et mirakel med ham. Han som hatet vann har nesten begynt å svømme:-) Han ser ut som han har det som "plommen i egget" hos deg!
    Kjempefint det du beskriver om siste agilitytrening også. Kanskje han begynner å bli voksen:-)
    Har ventet leeeeenge på den laaaange mailen du skrev at du skulle sende. Har nok blitt borte i verdensrommet et sted:-))

    Ha en riktig flott høst med turbocolliene:-)

    Hilsen Arne og Trix

    SvarSlet