søndag den 23. august 2009

Nedtælling

Så er der meldt afbud til DM og Landskonkurrencen: Katie betyder mere end mit ego, that's it!
Dermed er nedtællingen til sæson 2010 begyndt: Nu skal der ske noget med Svensk appelklass, nordisk spor, DcH og begynderprøver! Sporkonditionen er på vej opad, flere nye momenter klar i støbeskeen.

Titus startede for alvor op som AG-hund i dag, og viser stor glæde og gode takter. han er super opmærksom på mig (fedt), og fokus ligger i SJOV og på højrehandling - og handling i det hele taget. Nå, i dag blev det til 'lidt men godt', da jeg fik slået mit skinneben noget så nederdrægtigt, og brugte det meste af træningstiden på at sidde med benet oppe og et vådt håndklæde henover, og i øvrigt ha temmelig ondt af mig selv. Nedtællingen til sæson 2010 er begyndt: Grundet mit job kan Titus ikke debutere til holdturneringen i oktober, så vi venter til foråret og gi'r den hele armen!
Den glæde Titus viser i agility er i stor kontrast til hvad vi ellers laver - så jeg tror vi skruer lidt ned for de øvrige ambitioner...
Titus får også lidt spor, men den stakkels hund har virkelig problemer: Nogen har fældet hans sporskov for nogle 100 år siden og erstattet den med en høstet kornmark. Der skal tages højde for vind og færten binder dårligere til underlaget end i skov, og jeg tror nok lige at Tusse har problemer! Vi starter delvis forfra med slæbespor og hygge, og så må vi se hvor langt det rækker... Ligegyldigt hvad så nyder han at få lov, nu gælder det så om at bevare glæden og få lidt ny viden ind i det grå colliehoved.

Alt i alt: Allerede her sidst i august er vores år på vej på hæld, og nedtællingen til 2010 i fuld gang. Eneste undtagelse er Rally, hvor begge hunde træner mod resultater og er tilmeldt et par konkurrencer.
Tilbage til TURBOcollierne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar