lørdag den 15. august 2009

Snydt igen



Jaaah hvor var jeg glad, det gik jo lige så godt med Katie.

MEN så snart hun fik lov at løbe frit, lignede hun igen en flamingo-look-alike.

Dyrlægens dom: Løs skulderled-kapsel, et halvt års belastningspause!
Katie kan træne spor, lydighed (ude FUT-mometer) og rally uden spring. Vi cykeltræner i trav og Katie svømmer også to-tre gange om ugen: Der skal opbygges muskler omkring leddet.
Og: Ingen runderinger, stop, fri leg med andre hunde eller frit løb i det hele taget. Ingen agility på noget som helst niveau, ingen frie FUT-øvelser i lydighed (a la indkald eller fremad eller aport eller .. - i hvert fald kun et minimum!).
Jeg frygtede at dommen ville være sådan en skånetilværelse for Katie resten af livet, og ikke bare som nu i 6 måneder. Det ville jeg slet ikke kunne byde Katie! Derfor havde jeg mentalt gjort mig klar til at sige farvel i mandags - helt inde bagerst i mit hoved....

Jeg er lykkelig for at have fået min Katie 'tilbage', men har også gjort mig nogle tanker om fremtiden. Når Katie må starte op igen så er hun 7 år - seniorhund, så nogle træningsambitioner skal flyttes lidt rundt...!

Nå - Happy News. Dyrlægen sagde at han ikke kunne se nogen tegn på slid/gigt på de røntgenbilleder, han tog af Katies skulder. Så trods 6 års intensivt brug så er hun altså FIT både indeni og udenpå (lige med undtagelse af en enkelt skulder ledkapsel, og det er dyrlægen 100% sikker på er pga. MILJØ og ikke arv!)


Nå, hvad så med ham den langpelsede? Tusse-drengen er verdens gladeste hund, og nu i en foderstand der kan betegnes som 'normal'. YES! Han virker ikke ormeplaget. Når vi starter agility op vil det vise sig hor meget han kan - træningen skal selvfølgelig være på hans vilkår. Men mon ikke jeg kan tænke på at starte konkurrencer henad foråret med ham?

Og så er han blevet super til at tigge sig lækre guffer til ved madbordet. :-)

Tilbage til TURBOcollierne

1 kommentar: