tirsdag den 29. december 2009

Vi har alle løst returbillet...

Vi ved det godt alle sammen: Det eneste helt sikre er at vi en dag skal herfra. Vi fik løst returbillet ved fødslen...

Min bedstemor døde i går, 89 år gammel, træt og mæt af dage.
Jeg er fra sådan en lidt bøwlet familie. Min mormor startede med at indføre skilsmisse, og jeg voksede således op med tre sæt bedsteforældre: Mormor-morfar, farmor-farfar og så bedstemor-bedstefar. Min fantastiske morfar var retteligt min mormors mand, min bedstefar min bio morfar og min bedstemor hans kone. Den sidst overlevende af dem alle var min bedstemor.
Det er trist og tankevækkende, og en epoke, der er sluttet. Tungsindet trykker og tankerne fyldes med dem, der ikke er her mere - nok især dem, der var tættere på og gik for tidligt bort. Jeg synes snart jeg er træt af at sige farvel... suk!

Nå, jeg skrinlagde de dybsindige planer om et 'nordisk' skovspor, jeg havde indtil nyheden tikkede ind i ngår, og hyggede i stedet med Katie og en legekammerat. Én ting jeg har lært, og betalt meget dyre lærepenge for at lære er, at god hundetræning er langt mere kvalitet end kvantitet. Det nytter ikke at jeg tager ud og træner en masse hund, hvis jeg ikke er 100% til stede psykisk. Faktisk tager det en masse træningstid at rette op på det lort, jeg kan nå at få lavet på sådan en off dag. Altså havde vi hyggedag i dag, En god skovtur - spild af godt træningsvejr, men jeg er helt sikker på at det valg giver guld igen en dag...

...- Og om lidt vil jeg så skyde hjertet op i halsen og hente min store, blå, kærlighedshungrende colliedreng, og se om det kan lade sig gøre at have ham og Katie sammen, uden at risikere familieforøgelse om 9 uger.

Tilbage til TURBOcollierne

2 kommentarer:

  1. Hej Tina

    Jeg kondolerer og håber du kommer lidt ovenpå igen. Både du og hundene ønskes et godt og forhåbenligt fredsyldt nytår. Vi ses i 2010 til en masse hundesjov.

    Mange hilsner
    Anni, Jens og alle de 4-benede

    SvarSlet
  2. Kondolerer, Tina.
    Alltid leit når noen kjære går bort. Føler med deg!
    Håper likevel du får et godt og framgangsrikt nytt år!

    Hilsen Arne

    SvarSlet